Monday, December 18, 2017

දිවෙහි රාජ්ජේ ජනකතා - 7 (බර කුරුම්බා ගෙඩිය)


(උපුටා ගැනීම ක්සේවියර් රොමේරෝ ෆ්‍රියාස් ගේ "Folk Tales of the Maldives" පොතෙන්)

බර කුරුම්බා ගෙඩිය


එකෝමත් එක කාලෙක​, එකෝමත් එක දූපතක හිටියා අන්ධ මනුස්සයෙක්. ඔහු දවසක් හවස තමාගේ දූපතේ ඇවිදින්න ගියා. ඔහොම ඇවිදගෙන යනකොට එකපාරටම ඔහු තවත් මනුස්සයෙක් ගෙ ඇඟේ හැප්පුනා. ඒ මනුස්සයත් අන්ධයෙක්.

"තමුසෙ අන්ධයෙක් ද​?"

දෙවෙනියා පළවෙනියාගෙන් ඇහුවා.

"ඉතින් තමුසෙත් මාව දැක්කෙ නෑ නෙ? උඩ බලාගෙනද යන්නෙ?"

පළවෙනියා උත්තර දුන්නා.

"මම තමුසෙව දැක්කා. ඒත් මම මේ දූපතට ආගන්තුකයෙක්. තමුසෙල මෙහෙමද ආගන්තුකයන්ට සලකන්නෙ? මම මේ දූපත ගැන දන්නෙ නෑ. තමුසෙට තිබ්බ මම එනකොට අයින් වෙන්න​"

"අනේ මට සමාවෙනවා. මම ඇඳින්නෙ නෑ තමුසෙ මේ දූපතේ මිනිහෙක් නෙවෙයි කියලා. අපි දෙන්නා ඇවිදින්න යමු. මම තමුසෙට මේ දූපත පෙන්නන්නං"

"නියම අදහස​. එහෙනං යමු"

අන්ධයො දෙන්න දූපතේ "සිරි නරඹමින්" එකට ඇවිදගෙන ගියා. ඇවිදින ගමන් ඔවුන් කතා බහ කරා. සැරින් සැරේ එක අන්ධයෙක් අනෙකාගෙන් අහනවා

"අර බලනවකො අරක​. තමුසෙ ඒක දැක්කද​?"

"මොකද නැතුව​? මම දැක්කා"

ඔහොම ඇවිදගෙන යනකොට දූපත් වාසී අන්ධයා පොල් ගහක හැප්පුනා.

"ආ මෙන්න නියම පොල් ගහක්. තමුසෙ ඒක දැක්කද​?"

"මොකද නැතුව​? නියම පොල්ගහක් නේන්නං"

"අද උදේ මම පොල් ගස් ගොඩක නැග්ගා. දැන් මගේ කකුල් හම ගිහින්. තමුසෙ මේ ගහ නැගල අපි දෙන්නට බොන්න කුරුම්බා ගෙඩි දෙකක් කඩල දානවා. මම බිම ඉඳගෙන ඒව කපන්නං"

දූපත් වාසී අන්ධයා ගේ ඉල්ලීම අනුව ආගන්තුක අන්ධයා පොල් ගහ නගින්න පටන් ගත්තා. ටික වේලාවකින් බිම ඉන්න අන්ධයා මෙහෙම කියනවා.

"ඕක නෙවෙයි. අර එහා පැත්තෙ තියෙන ලා පාට වල්ල​. ඔය තමුසෙගෙ දකුණු පැත්තෙ තියෙන්නෙ. ඒක නං හොඳයි වගේ. තමුසෙ ඒක දැක්කද​?"

"මොකද නැතුව​? මම ඒක දැක්ක. ඒක හොඳයි තමා. මම ඒකෙන් ගෙඩි දෙකක් කඩන්නම්"

එකපාරටම බිම හිටපු අන්ධයාට ලොකු බර දෙයක් බිම වැටෙන සද්දෙ ඇහුනා.

"මොකද්ද ඕයි ඒ? ඒක නං කුරුම්බයක් වෙන්න බෑ."

"තමුසෙ හරි. ඒ කුරුම්බයක් නෙවෙයි. ඒ මම​"

පොල් ගහ මැරිච්ච ගහක්. ඒකෙ කරටියක් නෑ, කඳක් විතරයි෴



- කතාව කිව්වේ ගා ගේ අයිෂාත් නාස්නීන්

1 comment: