Saturday, May 13, 2017

බූවල්ලෝ සහ මුතු කිමිදෙන්නිය



19 වෙනි ශතවර්‍ෂයේ (ඒ කියන්නෙ එක්දාස් අටසිය ගණන් වල​) ජපානයේ චිත්‍රකලා සම්ප්‍රදායක් තිබ්බ "ෂුන්ගා" කියලා. ෂුන්ගා කියන ජපන් වචනයේ තේරුම "වසන්තයේ සිතුවම්". ජපන් සාහිත්‍යයේ වසන්තය කියන්නෙ ලිංගිකත්වයට යොදන ව්‍යංගාර්ථයක්.

ෂුන්ගා සම්ප්‍රදායේ චිත්‍ර වලට පාදක වුනේ ලිංගිකත්වය​. සරළව කිව්වොත් ගෑණු මිනිස්සු ලිංගික ක්‍රියා කරන හැටි.

සාමාන්‍යයෙන් ජපන් චිත්‍ර වලට වස්තු බීජ වෙන්නෙ සොබාදහම​, කඳු, පන්සල්, බෞද්ධ දර්ශනය වගේ ටිකක් බර සාර දේවල්.

නමුත් මේ කියන කාල වකවාණුවේ ජපන් සමාජයේ පෙරළියක් සිද්ධවුන කාලයක්. විදේශයන් එක්ක වෙළඳාම වර්ධනය වීමත් එක්ක ජපානයේ නගරවල අළුත් සමාජ පන්තියක් බිහි වුනා. ඒ පන්තිය හැඳින්වුනේ "චෝනින්" කියල​. චෝනින් පන්තියට අයිති වුනේ වෙළෙන්දන් සහ කර්මාන්ත ශිල්පීන්. මොවුන් වාණිජත්වයට බරයි. ඒ නිසාම අර සම්භාව්‍යය චිත්‍ර රසවිඳින්න අවශ්‍යය දැණුම​, හික්මීම හෝ මානසික විවේකය ඔවුන්ට තිබ්බෙ නෑ.

මේ චෝනින් පන්තියට සරළ රසාස්වාදයක් දෙන්න තමයි ෂුන්ගා සම්ප්‍රදාය බිහි වෙන්නෙ. සාමාන්‍යයෙන් ෂුන්ගා සම්ප්‍රදායේ චිත්‍ර කලාත්මක රසයෙන් අඩු අවර ගනයේ චිත්‍ර​.

නමුත් ෂුන්ගා සම්ප්‍රදායේ චිත්‍ර ඇඳපු එක චිත්‍ර ශිල්පියෙක් හිටියා "කත්සුෂිකා හොකුසායි" කියල​. බොහෝ ෂුන්ගා සිත්තරුන් තරුණයන් වුනත්, හොකුසායි මහල්ලෙක්. ඒ වගේම ඉතාමත් දක්‍ෂයෙක්.

ඔහු ෂුන්ගා සම්‍ප්‍රදායෙන් බාහිරවත් චිත්‍ර ඇන්දා. ඔහුගේ "ෆුජි කන්දේ දර්ශන තිස් හයක්" නමින් පළ කරපු සිතුවම් සමූහය ජපන් ඉතිහාසයේ විශිෂ්ඨම චිත්‍ර අතරට ගැණෙනවා. මේ චිත්‍ර වලට පාදක වුනේ ෆුජි කන්ද විවිධ කෝණ වලින් පේන ආකාරය​. මේ සිතුවම් සමූහය අතරින් "කනගාවා හි රළ​" සහ "දකුණු සුළං, නිසල අහස​" කියන චිත්‍ර ලෝක ප්‍රසිද්ධයි.

කත්සුෂිකා හොකුසායි
"කනගාවා හි රළ​"
"දකුණු සුළං, නිසල අහස​"

හොකුසායි ගෙ ෂුන්ගා සිතුවමක් තියෙනවා ලෝක ප්‍රසිද්ධ​. මේ සිතුවම කලාත්මක රසයෙන් වෙනත් ෂුන්ගා චිත්‍ර වලට වඩා සෑහෙන ඉදිරියෙන් තියෙන්නෙ.

මේ සිතුවමේ ජපන් නම "තකො තො අමා". ඒ කියන්නෙ "බූවල්ලෝ සහ මුතු කිමිදෙන්නිය​". නමුත් මේ සිතුවම බටහිර සමාජයේ ප්‍රචලිත වෙන්නෙ "ධීවරයාගේ බිරිඳගේ සිහිනය​" නමින්.

සිතුවමේ තියෙන්නෙ මුහුදු රළ වලට මැදි වුන නිරුවත් කාන්තාවක් බූවල්ලන් දෙන්නෙක් එක්ක ලිංගික ආලිංගනයක යෙදෙන ආකාරය​. විශාල බූවල්ලෙක් ඇගේ යෝනිය මුඛයෙන් උද්දීපනය කරන අතර​, අඬුවකින් පියයුරක් පිරිමදිනවා. ඒ අතරේ පැත්තකින් කුඩා බූවල්ලෙක් ඇගේ මුව සිප ගන්නවා. බූවල්ලන් දෙදෙනාම තම අඬු වලින් ඇය වෙලාගෙන ඉන්නෙ.

සිතුවමේ පසුබිම පුරාම ජපන් අකුරු රැසක් තියෙනවා.

මේ සිතුවමෙන් නිරූපනය කෙරෙන දේ ගැන අදහස් කීපයක් තියෙනවා.

එකක් තමයි මේකෙන් නිරූපනය කෙරෙන්නෙ ධීවරයෙක් ගෙ බිරිඳක් සැමියා මුහුදු ගිය හුදෙකලා රැයක ඇති කරගන්නා ලිංගික සිහිනයක් කියන එක​. මේ මතය අනුව තමයි චිත්‍රයේ අනෙක් නම වන "ධීවරයාගේ බිරිඳගේ සිහිනය​" වැටිල තියෙන්නෙ.

ජපානයේ මුතු කිමිදීම බොහෝ දුරට කරන්නෙ කාන්තාවන් විසින්. අතීතයේදී ඔවුන් මුතු කිමිදුනේ උඩුකය නිරුවත්ව​. එවැනි මුතුකිමිදෙන්නියක් බූවල්ලන් දෙදෙනෙක් අතින් දූෂනය වීම මෙයින් නිරූපනය වෙනවා යන්න තමයි දෙවෙනි මතය​.

තුන්වෙනි මතයෙන් කියැවෙන්නෙ මෙයින් නිරූපනය වෙන්නෙ ප්‍රකට ජපන් ජන කතාවක් වන "තමතෝරි කුමරිය​" ගේ කතාව කියල​.

තමතෝරි කියන්නෙ ජපන් ජනකතාවක එන මුතු කිමිදෙන කාන්තාවක්. මේ කතාවෙ හැටියට ෆුජිවරා වංශයේ සමුරායි වරයෙක් ගෙ දියණිය ජපන් අධිරාජ්‍යයා ගේ පෙම්වතියක්. ඇගේ පියා මිය ගිය විට අධිරාජ්‍යයා ඇගේ සිත සනසන්න මුතු ඇට තුනක් ඇයට එවනවා. ඒ මුතු ඇටයක් "රියූජින්" නම් මුහුදු රාක්‍ෂයා පැහැර ගන්නවා. මුතු ඇටය නැවත ලබා ගන්න ඇගේ සොහොයුරා පිටත් වෙනවා.

මුහුද අද්දරදි මේ තරුණ සමුරායි වරයට ලස්සන මුතු කිමිදෙන්නියක් හමු වෙනවා. ඔවුන් දෙදෙනා පෙමින් බැඳෙනවා. ටික කලෙකින් ඇයට පුතෙක් ලැබෙනවා. මේ අතර ඇය මුහුදේ කිමිදෙමින් මුතු ඇටය සොයනවා.

එක දවසක් ඇයට රියුජින් ගේ වාස භවන හමු වෙනවා. ඇය මියුරු සංගීතයක් වාදනය කරලා රියුජින් සහ ඔහුගේ පිරිවර මුහුදු ජීවීන් නින්දට යවලා මුතු ඇටය හොරකම් කර ගන්නවා. ආපසු ගොඩ බිමට එද්දි රියුජින් සහ ඔහුගේ පිරිවර ඇයව ලුහු බඳිනවා.

මුහුදු ජීවීන් ඇය ළඟටම එනවා. එහිදී ඇය තමාගෙ පියයුරක් කපලා මුතු ඇටය එහි සඟවනවා. පියයුරෙන් ගලන ලේ නිසා වතුර බොර වෙලා ඇයට පලා යන්න පුළුවන් වෙනවා.

මුතු ඇටය තම සමුරායි පෙම්වතාට ලබා දුන්නත්, තුවාලය නිසා ඇය මිය යනවා.

මේ ජනකතාව ඇසුරෙන් සිතුවම බිහි වුනා කියන මතය තහවුරු කරන්න පුළුවන් වෙන්නෙ සිතුවම පසුබිමේ තියෙන අකුරු වල විශාල බූවල්ලා කාන්තාවට "මම නුඹව රියුජින් ගේ වාස භවනට රැගෙන යනවා" කියන බව සඳහන් ව තිබීමෙන්.

නමුත් බූවල්ලන් රියුජින් ගේ වාස භවන සුර පුරක් ලෙස සලකන බවත්, ඒ නිසා ඒ කතාවෙ තේරුම "මම නුඹව සුර පුරට රැගෙන යනවා (සුරතාන්තයට​)" කියලත් ගන්න පුළුවන්.

කොහොම වුනත්, බොහෝ විචාරකයන් පිළි ගන්නෙ මේකෙන් තුන්වෙනි මතය​.

ඒත් සමාජගත වෙලා තියෙන්නෙ කලින් කිව්ව මත දෙක​. විශේෂයෙන්ම බටහිර සමාජයේ. ඒ මත දෙක වැඩිවශයෙන්ම බටහිර චිත්‍ර විචාරකයන් ගෙ මතයන් හැටියටයි සැලකෙන්නෙ.

මේ සිත්තම නිසා බිහි වුන "ශුංගාර සම්ප්‍රදායක් (porn genre)" අද ජපානයේ තියෙනවා. ඒ "tentacle porn" කියල හඳුන්වන බූවල්ලන් (සහ වෙනත් එවැනි සතුන්) ගේ අඬූ බඬූ වලින් කාන්තාවන් ඇද-බැඳ තබා ගැනීම සහ දූෂනය කිරීම​. මේ ශුංගාර සම්ප්‍රදාය තියෙන්නෙ ජපානයේ විතරයි. ඒ වගේම ජපානයේ ඒක ඉතා ජනප්‍රියයි.

No comments:

Post a Comment