ජැක් ද රිපර් කියන්නෙ ලෝක ඉතිහාසයේ ප්රසිද්ධම (කුප්රකටම) සීරියල් කිලර්. 1888 දි ලන්ඩන් නගරයම භීතියෙන් අලලවමින් මිනිස් ඝාතන පහක් කරන ජැක්, ඊට පස්සෙ සදහටම නිහඬ වෙනවා. ඔහු කවුද? ඔහු මේ ඝාතන කරේ ඇයි? ඔහු හදිසියේම ඝාතන නැවැත්තුවෙ ඇයි? කියම ප්රශ්න අදටත් අභිරහසක්.
ඒත් මේ කතාව ජැක් ගැන(ම) නෙවෙයි. ජැක් සහ ඔහුගේ ඝාතන ගැන කියවද්දි ඒ කාලයේ එංගලන්තයේ අන්ත දුගී මිනිස්සුන් ගෙ ජීවිතය ගැන නියම අවබෝධයක් ගන්න පුළුවන්. මේ මිනිස්සු සමාජයෙන් කොන් වුන මිනිස් දූවිලි කිව්වොත් නිවැරදියි.
පටන් ගන්න හොඳම තැන තමයි ජැක් අතින් මිය ගිහ කාන්තාවන් පස් දෙනා. මේ පස් දෙනාම ගණිකාවන්. ඒ වගේම අන්ත දුගී අය.
ජැක් ගෙ පස්වෙනි ගොදුර මේරි ජේන් කෙලී
මේරි ජේන් කෙලී |
1879 දී පමණ, 16 හැවිරිදි මේරි ජේන් ඩේවිස් නම් අයෙක් සමඟ විවාහ වෙනවා. ඔහු රැකියාවෙන් ගල් අඟුරු පතලක කම්කරුවෙක්. නමුත් වසර දෙකකට හෝ තුනකට පසුව පතලේ සිදුවන අනතුරකින් ඔහු මිය යනවා.
සැමියා මියගිය පසු මේරි ජේන් කාර්ඩිෆ් නගරයේ වෙසෙන ඥාති සොහොයුරියක් සමඟ පදිංචියට යනවා. ඇය මුලින්ම ගණිකා වෘත්තියට යොමු වෙන්නේ කාර්ඩිෆ් හිදී.
ඇය 1884 දී ලන්ඩනයට එනවා.
මේරි ජේන් ලන්ඩනයේ සිටි මුල් කාලයේ ජීවත් වෙන්නේ නගරයේ ධනවතුන් වාසය කළ බටහිර ලන්ඩනයේ. එහිදී ඇය ධනවත් "මහත්වරුන්ට" සේවා සපයන උසස් පෙළේ ගණිකාවක් විදිහට සේවය කරනවා. ඇගේ එක් සේවාදායකයෙක් සමඟ ඇය පැරිසියේ සති දෙකක සංචාරයකට පවා සහභාගී වෙනවා. මේ කාලයේ ඇගේ අතමිට සරු වුන අතර, ඇය ධනවත් කාන්තාවකගේ ජීවිතයක් ගත කරනවා. මේ කාලයේ ඇගේ මිතුරිය වෙන්නේ ප්රංශ ජාතික කාන්තාවක්. මේරි ජේන් තමාගේ නම ප්රංශ ඌරුවට "මේරි ජෙනට්" ලෙස වෙනස් කර භාවිතා කරන්න හුරු වෙනවා.
නමුත් කෙටි කලකින්ම මේරි ජේන් "බුකී" නමින් හැඳින්වුනු කාන්තාවක් සමඟ දුප්පතුන් වෙසෙන නැගෙනහිර ලන්ඩනයට පැමිණෙනවා. මේකට හේතුව පැහැදිලි නෑ. නැගෙනහිර ලන්ඩනයේදී ඇය මුලින්ම ශාන්ත ජෝර්ජ් වීදියේ පදිංචි වෙන අතර, පසුව බ්රීසර්ස් හිල් හි කැතී නම් කාන්තාවකගේ නිවසේත් කුලී කාමරයක පදිංචි වෙනවා. මේ කාලයේදී ඇය මත්පැන් පානයට හුරු වෙනවා.
1886 දී මේරි ජේන් මෝර්ගන්ස්ටෝන් නම් පුද්ගලයෙක් සමඟත්, ජෝශප් ෆ්ලෙමිං නම් පෙදරේරුවෙක් සමඟත් පෙම් සබඳතා ඇති කර ගන්නවා.
1886 දී ඇය ත්රෝල් වීදියේ කූලි ලැගුම් හලේ නවාතැන් ගන්න අතර එහිදී ඇයට අයිරිෂ් ජාතික කම්කරුවෙක් වුනු ජෝශප් බානට් මුණ ගැසෙනවා. ඔවුන් දෙදෙනා අතර පෙම් සබඳතාවයක් ඇති වෙනවා. ඇය බානට් සමඟ මුලින් ජෝර්ජ් වීදියේත්, පසුව ඩෝසට් වීදියේත් ලැගුම්හල් වල වාසය කරනවා. අධික මත්පැන් පානය සහ කුලිය නොගෙවීම නිසා ඔවුන් දෙදෙනාව ඩෝසට් වීදියේ ලැගුම් හලෙන් පන්නා දමනවා. ඔවුන් බ්රික් වීදියේ ලැගුම් හලකට පැමිණෙනවා. 1888 මාර්තු වෙද්දි ඔවුන් ඩෝසට් වීදියේ මිලර්ස් කෝට් නමින් හැඳින්වුනු ගොඩනැගිල්ලක කාමරයක් කුලියට අරගෙන එහි වාසයට යනවා.
ඩෝසට් වීදිය |
1888 වෙද්දි මේරි ජේන් ගේ වයස අවුරුදු 25 ක් පමණ. ඇය අඩි 5 අඟල් 7 ක් උස හොඳින් වැඩුනු සිරුරක් හිමි තරුණියක්. ඇයට රන්වන් පැහැති හිසකෙස්, නිල් පැහැති ඇස් සහ පැහැපත් සමක් තිබුණු බවත්, ඇය අතිශයන් රූමත් බවත් සඳහන්.
ඇය හිස්වැසුමක් නොපැලඳි අතර, ඉතා පිරිසුදු සුදු පැහැති ඒප්රනයක් සහ රතු පැහැති සාළුවක් පැළැන්දා. නිඇය නිතරම ගමන් බිමන් ගියේ මිතුරියන් දෙතුන් දෙනෙක් පිරිවරාගෙන.
ඇය මත්පැන් පානය නොකළ අවස්ථාවලදී සන්සුන් ගතිගුණ තිබුනු නිහඬ තරුණියක් බවත්, සියළු දෙනා ඇයව ප්රිය කළ බව කියැවෙනවා. ඇය වෙල්ෂ් භාෂාව හොඳින් කතා කළ අතර මත්පැන් පානය කළ විට අයිරිෂ් භාෂාවෙන් ගීත ගායනා කළා.
මේ වන විට ඇය වාසය කළේ මිලර්ස් කෝට් හි අංක 13 කාමරයේ. එය අඩි 12 x 12 ප්රමානයේ කුඩා කාමරයක්. එහි තිබුනේ ඇඳක්, මේස තුනක් සහ පුටුවක් පමණයි. කාමරයේ දොරේ යතුර නැති වී තිබූ නිසා මේරි ජේන් කාමරයට ඇතුල් වුනේ දොර අසල ජනේලයේ කැඩුනු වීදුරුවෙන් අත දමා අගුළු හැරීමෙන්.
මිලර්ස් කෝට් |
බානට් සහ මේරි ජේන් අතර ආරවුලක් ඇති වෙනවා. ආරවුලට හේතුව මේරි ජේන් ඇගේ මිතුරියක් සහ ගණිකාවක් වුනු ජුලියා නම් තරුණියක්ට ඇගේ කාමරයේ නවාතැන් දීම.
නොවැම්බර් 5 සහ 6 -
මරියා නම් කාන්තාවක් මේරි ජේන් ගේ කාමරයේ නැවතී සිටිනවා.
නොවැම්බර් 7 වෙනිදා -
මේරි ජේන් වෙළඳසැලකින් පැන්ස බාගයේ ඉටිපන්දමක් මිලදී ගන්නවා. එහිදී තෝමස් බෝයර් නම් හිටපු සොල්දාදුවෙක් ඇය සමඟ අමුත්තෙක් කතා කරනවා දකිනවා. හොඳින් ඇඳ පැළඳ ඉන්න අමුත්තා අතේ කිසිවක් නෑ.
නොවැම්බර් 8 වෙනිදා -
රාත්රී 7:30 -
බානට් මේරි ජේන් හමුවෙන්න එනවා. ඔහුට ඇය හමුවෙනකොට ඇය ඉන්නේ තවත් මිතුරියක් සමඟ. ඒ ලිසී ඇල්බෲක්. මේරි ජේන් ලිසී ට ඇය වගේ ගණිකා වෘත්තියට යොමු නොවන ලෙස අවවාද කරනවා. "මම ඉන්නෙ ගොඩක් දුකෙන්. මට සල්ලි ටිකක් තිබුණ නම් මම අයර්ලන්තයේ මගේ නෑයොත් එක්ක ජීවත් වෙන්න යනවා."
රාත්රී 8:00 -
බානට් නැවත ඔහුගේ කාමරයට යනවා.
රාත්රී 11:00 -
මේරි ජේන් "බ්රිටානියා" අවන්හලේ තරුණයෙක් සමඟ මත්පැන් පානය කරමින් ඉන්නවා. තරුණයා කළු උඩු රැවුලක් සහිත හොඳින් ඇඳ පැළඳ ගත් අයෙක්. මේරි ජේන් ඉන්නේ අධිකව බීමතින්.
රාත්රී 11:45 -
මිලර්ස් කෝට් හි අංක 5 කාමරයේ වාසය කරන ගණිකාවක් වුනු මේරි ඈන් කොක්ස් කොමර්ෂල් වීදියේ ඉඳල ඩෝසට් වීදියට ඇතුල් වෙනවා. ඇය එන්නේ රාත්රිය ඉතාම ශීතල නිසා කාමරයට ගිහින් පොඩ්ඩක් උණුසුම් වෙන්න. ඇය දකිනවා මේරි ජේන් ඇයට ඉදිරියෙන් තරබාරු මිනිහෙක් එක්ක ඇවිදගෙන යන හැටි. ඔහුට වයස 35 - 36 පමණ ඇති. උස අඩි 5 අඟල් 5 ක් පමණ. අපිලිවෙලට හැඳ පැළඳ ඉන්න ඔහු දිග කබායක් සහ රවුම් බෝලර් තොප්පියක් පැළඳ ඉන්නවා. ඔහුගේ මුහුණ කැලල් වලින් සමන්විත වන අතර, රතු පාට රැවුලක් තියෙනවා. ඔහුගේ එක අතක බියර් පිරවූ කුඩා බාල්දියක්.
මේරි ඈන් ඔවුන් පසු කර යද්දී ඔවුන්ට "ශුභ රාත්රියක්" කියනවා. මේරි ජේන් බීමතින් වචන පැටලෙමින් ඇයට උත්තර දෙනවා. "ශුභ රාත්රියක්. මම දැන් සින්දු කියන්නයි යන්නේ." මේරි ඈන් කාමරයට ගිය පසු ඇයට ඇහෙනවා මේරි ජේන් "අම්මාගේ සොහොනෙන් වයලට් මලක්" නම් සින්දුව ගායනා කරනවා. විනාඩි 15 කට පමණ පස්සෙ මේරි ඈන් නැවතත් එළියට යද්දිත් මේරි ජේන් ඒ සින්දුවම කියමින් ඉන්නවා.
රාත්රී 12:30 -
මේරි ජේන් ගේ අසල්වැසියෙක් වන කැතරින් පිකට් සහ ඇගේ සැමියා මේරි ජේන් ගේ ගීත ගායනය නිසා නින්දෙන් ඇහැරෙනවා. කැතරින් ගේ සැමියා මේරි ජේන්ට බැණ වැදීමට යන්න සූදානම් වුනත් කැතරින් එය වලක්වනවා. "අහිංසක ගෑණිට ඉන්න දෙන්න".
රාත්රී 1:00 -
මේරි ඈන් කොක්ස් ආපසු කාමරයට එනවා. ඒ වෙද්දිත් මේරි ජේන් සින්දු කියනවා. ඇගේ කාමරයේ ආලෝකයක් දල්වා තියෙනවා.
රාත්රී 2:00 -
කොමර්ෂල් වීදියේ ලැගුම්හලක නවාතැන් ගෙන සිටි අයෙක් වන ජෝර්ජ් හචින්සන් රොම්ෆෝර්ඩ් පෙදෙසේ සිට නැවත එමින් සිටිනවා. කොමර්ෂල් වීදිය සහ ත්රෝල් වීදිහ හමුවන තැන මිනිහෙක් හිටගෙන ඉන්නවා ඔහු දකිනවා. ඒත් ඔහු ඒ ගැන අවධානය යොමු කරන්නේ නෑ. ෆ්ලවර් සහ ඩීන් වීදිය අසලදී ඔහුට මේරි ජේන් හමුවෙනවා. ඇය ඔහුගෙන් මුදල් ඉල්ලනවා.
"හචින්සන් මහත්තයෝ මට පැන්ස හයක් ණයට දෙන්න පුළුවන් ද?"
"මට බෑ. මම මගේ සල්ලි ඔක්කොම රම්ෆෝර්ඩ් වලදි වියදම් කරා"
"එහෙනං සුබ උදෑසනක්. මම කොහොමහරි සල්ලි ටිකක් හොයාගන්න ඕනෙ"
ඇය ත්රෝල් වීදිය දිහාවට ගමන් කරනවා. ඇයට හචින්සන් පහුකරගෙන ආපු මිනිහා හමුවෙනවා. ඔහු ඇගේ කරට අත දාල යමක් කියනවා. ඔවුන් දෙදෙනාම හිනා වෙනවා.
"හා හොඳයි" (All right) මේරි ජේන් කියනවා.
"මම කියපු දේ කරොත් උඹට හොඳ වෙයි" (You will be all right for what I have told you)
මිනිහා ඇගේ කරට අත දාගන්නවා. ඔවුන් දෙදෙනා ඩෝසට් වීදිය දිහාවට ගමන් කරනවා. මිනිහාගේ අතේ කුඩා පාර්සලයක් තියෙන බව හචින්සන් දකිනවා.
ඔවුන් වීදි ලාම්පුවක් යටින් යද්දි හචින්සන් මිනිහාව හොඳට දකිනවා. ඔහු සුදුමැලි පාටයි. අගින් උඩට කරකවපු සිහින් උඩු රැවුලක් තියෙනවා. හිසකෙස් කළු පාටයි. ඇහිබැම ඝනයි. හචින්සන් කියන විදිහට ඔහුට තිබුනේ "යුදෙව්වෙක් ගේ පෙනුමක්". ඔහු ෆෙල්ට් තොප්පියක් ඇස් වැහෙන විදිහට දාගෙන ඉන්නවා. අඳුරුපාට දිග කබායක්, සුදු කමිසයක් කළු ටයි පටියක් සහ එළු සම් අත්මේස් පැළඳ ඉන්න ඔහු බූට්ස් සපත්තු වැහෙන විදිහට කළු සම් ආවරණ ඇඳලා ඉන්නවා. ඔහුට වයස අවුරුදු 35-36 පමණ ඇති. උස අඩි 5 අඟල් 7 ක් පමණ.
කෙලී සහ මිනිහා කොමර්ෂල් වීදිය හරහා ගිහින් ඩෝසට් වීදියට ඇතුල් වෙනවා. හචින්සන් ඔවුන් පසුපසින් යනවා. දෙදෙනා මිලර්ස් කෝට් ඉදිරිපස නැවතිලා විනාඩි තුනක් පමණ කතා කරමින් ඉන්නවා. මේරි ජේන් මිනිහාට ඇතුලට කතා කරනවා.
"හොඳයි ඩියර්, ඇතුලට එන්න. ඔයාට සුව පහසුව ලැබෙයි." (All right dear, come along, you will be comfortable)
මිනිහා මේරි ජේන් බදාගෙන සිප ගන්නවා.
"මගේ අත් ලේන්සුව නැති වෙලා"
මිනිහා ඇයට රතුපාට අත් ලේන්සුවක් දෙනවා. ඔවුන් දෙදෙනා මිලර්ස් කෝට් ගොඩනැගිල්ලට ඇතුල් වෙනවා. හචින්සන් තුනේ කනිසම වදින තුරු ඒ අවට රැඳී ඉන්නවා. තුනේ කනිසම වැදුනු පසු ඔහු එතැනින් ඉවත් වෙනවා.
රාත්රී 3:00 -
බැහැර ගිහින් හිටපු මේරි ඈන් කොක්ස් ආපහු කාමරයට එනවා. ඒ වෙනකොට තද වැස්සක් වැටෙමින් තියෙනවා. ඒ වෙද්දි මේරි ජේන් ගෙ කාමරයේ එළියක් දැල්වෙන්නේ නෑ. මේරි ඈන් රැය පුරාම අවදියෙන් ඉන්නවා. පාන්දර වෙන තුරු විවිධ අය ගොඩනැගිල්ලට ඇතුල් වෙන සහ පිටවෙන හඬ ඇයට ඇහෙනවා.
පාන්දර 4:00 -
මිලර්ස් කෝට් හි නේවාසිකාවක් වන එළිසබෙත් ප්රැටර් හදිසියේ අවදි වෙන්නේ ඇගේ සුරතල් පූස් පැටියා ඇගේ ඇඟ උඩට පැනීම නිසා. කවුදෝ "මිනී මරනවෝ" (Oh, murder!) කියල කෑගහන හඬක් ඇයට යන්තම් ඇහෙනවා. ඒත් ඒ වගේ කෑගැසීම් ප්රදේශයේ සුලභ නිසා ඇය ඒ ගැන අවධානය යොමු කරන්නේ නෑ. මිලර්ස් කෝට් හි තවත් නේවාසිකාවක් වන සාරා ලුවිස්ටත් මේ කෑගැසීම ඇහෙනවා.
උදේ 10:45 -
මිලර්ස් කෝට් ගොඩනැගිල්ලේ අයිතිකාරයා වන ජෝන් මැකාර්ති මේරි ජේන් ගේ පරක්කු වී තිබුනු කාමර කුලිය අය කර ගන්න තෝමස් බෝයර් නම් අයෙක් ඇගේ කාමරයට පිටත් කර හරිනවා. කීප වරක් දොරට ගැහුවත් ප්රතිචාරයක් නැති නිසා බෝයර් ජනේලයෙන් එබී බලනවා. ඔහු දකින්නේ මේරි ජේන් ගේ මළ සිරුර ඇඳ උඩ තියෙන හැටි. ඔහු දුවගෙන ගිහින් ජෝන් මැකාර්ති කැඳවනවා. ඔවුන් දෙදෙනා පොලිසිය කැඳවනවා. පොලිස් අධිකාරි තෝමස් ආනෝල්ඩ් ගේ උපදෙස් අනුව දොර කඩලා ඔවුන් කාමරයට ඇතුල් වෙනවා.
මේරි ජේන් හැඳගෙන ඉන්නේ දුහුල් යට ගවුමක් (chemise) විතරයි. ඇගේ ඇඳුම් සියල්ලම ඉතා පිළිවෙලට නවලා පුටුවක් මත තියලා තියෙනවා. ඇගේ සපත්තු ගිනි උඳුන ඉදිරිපිට තියලා තියෙනවා.
Chemise යට ගවුමක් |
ඇගේ සිරුර ඉතාමත් භයානක විදිහට විකෘති කරලා.
ඇගේ සිරුර තියෙන්නේ ඇඳ මත හාන්සි වී සිටින ස්වරූපයෙන්, යන්තම් වම් පැත්තට ඇල වෙලා. හිස වම් පැත්තට හැරිලා. වම් අත වැලමිටෙන් නැවිලා බඩ උඩ. දකුණු අත සිරුරෙන් මදක් ඈත් වෙලා ඇඳ උඩ වැතිරිලා තියෙනවා. එය වැලමිටෙන් මදක් නැවිලා, අත මිට මොළවලා. කකුල් ඈත් කරලා දණිස් වලින් නැවිලා, සිරුර දෙපැත්තෙන් ඇඳ මත වැතිරී තියෙන විදිහට තියෙනවා.
ඇගේ බඩේ සහ කලවා වල සම සහ මස් සූරා දමලා. කලවා වල මස් ඉවත් කරද්දි ඇටකෝටුව මතුවෙන තුරු මස සූරා දමලා. මස් සහ හම් සමඟ ඇගේ ලිංගික අවයවත්, දකුණු තට්ටමේ කොටසකුත් කපා දමලා. බඩ කපලා ඇතුලේ තිබූ සියළුම අවයව පිටතට අරගෙන. පියයුරු දෙකම කපා දමලා. ඇගේ පියයුරු කපා දැමීමේදී ඉළඇට වලට සහ පෙනහළු වලටත් හානි වෙලා. අත් වලට ගැඹුරු පිහි ඇනුම් ගණනාවක් කරලා. මුහුණ හඳුනාගන්න බැරි විදිහට ඉතාමත් බිහිසුනු ආකාරයට පිහි ඇණුම් වලින් කපා දමලා. මුහුණේ සියළුම අවයව වෙන වෙනම කුඩා කැබලි වලට වෙන් වෙන විදිහට කපා දාලා. බෙල්ල වටේටම කශේරුකාව දක්වා විහිදෙන ගැඹුරු කැපුම් තුවාල.
පපු කුහරය පැල්මකින් විවර කරලා ඇගේ හදවත එළියට අරගෙන.
ඇගේ සිරුරෙන් ඉවත් කළ අවයව සහ පියයුරු ඇගේ ඇඟ වටේට ඇඳ උඩ තියලා. බඩෙන් සහ කලවා වලින් සූරා දැමූ මස් අසල තිබුනු මේසයක් මත. ඇඳ උඩ, ඇඳ යට සහ අවට බිත්ති එකම ලේ විලක්. ඇඳ ඇතිරිලි ලෙයින් පෙඟිලා.
ඇගේ ආමාශයේ සහ බඩවැල් වල ඇය ගත්ත අවසාන කෑම වේල වුනු මාළු සහ අර්තාපල් කොටස් දකින්න පුළුවන්.
මේරි ජේන් කෙලී ගේ මළ සිරුර |
මේ නිසා සහ මේරි ජේන් කෙලී ගේ කාමරයේ තිබූ මල සිරුර හඳුනාගන්න බැරි තරම් විකෘති කරලා තිබුනු නිසා සමහරු අතර මතයක් තියෙනවා මිය ගියේ මේරි ජේන් නොවෙයි, ඇගේ කාමරයේ ලැගුම් ගත්ත ඇගේ මිතුරියක් කියලා.
1888 නොවැම්බර් 19 වෙනිදා ලැංත්රෝන් පාරේ ශාන්ත පැට්රික් රෝමානු කතෝලික සුසාන භූමියේදී ඇගේ සිරුර භූමිදානය කරනවා.
No comments:
Post a Comment